
Психологічна підтримка
учасників освітнього процесу під час війни
- Розроблено курс підвищення кваліфікації для освітян «Перша
психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час і після
завершення воєнних дій» https://hryoutest.in.ua/courses/programapidvishchennya-kvalifikaciji-psihologichnoji-pidtrimki-dlya-osvityan-tabatkiv. Інформаційна підтримка:
1) Освітяни зможуть надавати якісну першу психологічну допомогу
https://mon.gov.ua/ua/news/osvityani-zmozhut-nadavati-yakisnu-pershupsihologichnu-dopomogu
2) понад 600 тисяч освітян опановуватимуть навички надання першої
психологічної допомоги https://mon.gov.ua/ua/news/ponad-600-tisyachosvityan-opanovuvatimut-navichki-nadannya-pershoyi-psihologichnoyidopomogi
3) Перша психологічна допомога: курс підвищення кваліфікації пройшли
понад 7 тис. освітян https://mon.gov.ua/ua/news/persha-psihologichnadopomoga-kurs-pidvishennya-kvalifikaciyi-projshli-ponad-7-tis-osvityan - Методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм
дій» https://mon.gov.ua/ua/news/metodichni-rekomendaciyi-pershapsihologichna-dopomoga-algoritm-dij - Для підтримки дітей, особливо з ООП створено телеграм канал
«Підтримай дитину» https://t.me/pidtrumaidutuny, (майже 13 тис.
підписників) а для підтримки дорослих «Подбай про себе»
https://t.me/PodbayProSebe (майже 2 тис. підписників). Інформаційна
підтримка:
1) Підтримка дітей: поради для вчителів
https://mon.gov.ua/ua/news/pidtrimka-ditej-poradi-dlya-vchiteliv
2) Канал «Підтримай дитину» об’єднав понад 12 тис. батьків і вчителів
https://mon.gov.ua/ua/news/kanal-pidtrimaj-ditinu-obyednav-ponad-12-tisbatkiv-i-vchiteliv
3) Психологи і педагоги дбають про психічне здоров’я дітей та дорослих
https://mon.gov.ua/ua/news/psihologi-i-pedagogi-dbayut-pro-psihichnezdorovya-ditej-ta-doroslih
4) Як пережити горе та втрату – поради психологів
https://mon.gov.ua/ua/news/yak-perezhiti-gore-ta-vtratu-poradi-psihologiv
5) «Підтримай дитину»: захисники і захисниці України читають казки та
вірші https://mon.gov.ua/ua/news/pidtrimaj-ditinu-zahisniki-i-zahisniciukrayini-chitayut-kazki-ta-virshi
6) Контроль емоційного стану під час війни – пояснення психологів
https://mon.gov.ua/ua/news/kontrol-emocijnogo-stanu-pid-chas-vijnipoyasnennya-psihologiv
7) Як контролювати емоційний стан під час воєнного стану? – поради
психологів https://mon.gov.ua/ua/news/yak-kontrolyuvati-emocijnij-stanpid-chas-voyennogo-stanu-poradi-psihologiv
8) Поради команди «Підтримай дитину»: як допомогти дітям з ООП
опанувати нову навичку https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-komandipidtrimaj-ditinu-yak-dopomogti-dityam-z-oop-opanuvati-novu-navichku
9) Ефективні поради від емоційного вигорання під час війни
https://mon.gov.ua/ua/news/efektivni-poradi-vid-emocijnogo-vigorannyapid-chas-vijni
10) Посттравматичний стресовий розлад в умовах війни: роз’яснення
психологів https://mon.gov.ua/ua/news/posttravmatichnij-stresovij-rozladv-umovah-vijni-rozyasnennya-psihologiv
11) Симптоми посттравматичного стресового розладу в умовах війни
https://mon.gov.ua/ua/news/simptomi-posttravmatichnogo-stresovogorozladu-v-umovah-vijni
12) Діагностика ПТСР в умовах війни: поради психологів
https://mon.gov.ua/ua/news/diagnostika-ptsr-v-umovah-vijni-poradipsihologiv
13) Посттравматичний стресовий розлад в умовах воєнних дій: методи
лікування https://mon.gov.ua/ua/news/posttravmatichnij-stresovij-rozlad-vumovah-voyennih-dij-metodi-likuvannya
14) Поради психологів проєкту «Підтримай дитину» для освітян та
батьків, які займаються з дітьми із ООП
https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-psihologiv-proyektu-pidtrimaj-ditinudlya-osvityan-ta-batkiv-yaki-zajmayutsya-z-ditmi-iz-oop
15) Як говорити з учнями на складні теми? Поради для педагогів від
психологів проєкту «Підтримай дитину»
https://mon.gov.ua/ua/news/yak-govoriti-z-uchnyami-na-skladni-temiporadi-dlya-pedagogiv-vid-psihologiv-proyektu-pidtrimaj-ditinu
16) Психологи проєкту «Підтримай дитину» пояснюють, чому дітям
часом важко спілкуватися https://mon.gov.ua/ua/news/psihologiproyektu-pidtrimaj-ditinu-poyasnyuyut-chomu-dityam-chasom-vazhkospilkuvatisya
17) Як підтримати дитину, яка переживає посттравматичний стрес:
поради для батьків https://mon.gov.ua/ua/news/yak-pidtrimati-ditinuyaka-perezhivaye-posttravmatichnij-stres-poradi-dlya-batkiv
18) Як виникає та впливає злість на стан людини під час війни?
https://mon.gov.ua/ua/news/yak-vinikaye-ta-vplivaye-zlist-na-stan-lyudinipid-chas-vijni
19) Чек-лист на канікули: 8 кроків для організації ранкового простору
дитини https://mon.gov.ua/ua/news/chek-list-na-kanikuli-8-krokiv-dlyaorganizaciyi-rankovogo-prostoru-ditini
20) Підтримай дитину: типові реакції дитини 12-18 років під час
травматичних подій https://mon.gov.ua/ua/news/pidtrimaj-ditinu-tipovireakciyi-ditini-12-18-rokiv-pid-chas-travmatichnih-podij


ЗАТВЕДЖУЮ ПОГОДЖУЮ
Директор КЗО «СЗШ № 101» ДМР Завідувач Дніпровського
обласного НМЦ практичної
психології і соціальної роботи
_____________ А.Б. Шепель ________________ Н.В. Савєльєва
План
роботи практичного психолога
комунального закладу освіти «середня загальноосвітня школа №101»
Кльонкіна Артема Юрійовича
на 2021-2022 навчальний рік
Нормативно-правова база діяльності практичного психолога
Закон України “Про освіту” |
Закон України „Про загальну середню освіту” |
Закон України “Концепція національно-патріотичного виховання” |
Положення про психологічну службу системи освіти України |
Наказ МОНУ “Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України” |
Лист МОНУ “Про внесення змін і доповнень до нормативів чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів” |
Лист МОНУ “Про планування діяльності, ведення документації практичних психологів” |
Лист МОНУ “Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби” |
Лист МОНУ “Про атестацію практичних психологів (соціальних педагогів) загальноосвітніх навчальних закладів та центрів практичної психології і соціальної роботи ” |
Положення про психологічний кабінет дошкільних загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи освіти |
Наказ МОНУ “Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах” |
Наказ МОНУ “Про затвердження умов проведення всеукраїнського конкурсу “Кращий працівник психологічної служби системи освіти” |
Наказ МОНУ “Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року” від 08.08.2017р. №1127 |
Наказ МОНУ “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти” від 22.05.2018р. №509 |
Лист МОНУ “Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України” від 05.09.2018 № 1/9-529 |
Етичний кодекс практичного психолога |
Про тривалість робочого тижня |
Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій |
Про сумісництво |
Про щорічну відпустку |
№ з\п | Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види і форми роботи | Термін проведення | Цільова група | Відмітки про виконання |
1. | Діагностика | |||
1.1 | Контроль за адаптацією першокласників: відвідування уроків, спостереження за мікрокліматом в класному колективі | вересеньІ — ІV тижні | Класна кімната;учні | |
1.2 | Проведення тестування з учнями початкової школи на виявлення інтелектуальної обдарованості | вересеньІІІ — ІV тижні | Класна кімната;учні | |
1.3 | Психологічне тестування рівня та змісту адаптації учнів 10-х класів в старшій школі.(Тестовий мінімум №6) | жовтеньІ — ІІ тижні | Класна кімната;учні, вчителі | |
1.4 | Психологічне тестування рівня та змісту адаптації учнів 5-х класів до нових умов навчання.(Тестовий мінімум №4) | груденьІ — ІІ тижні | Класна кімната;учні, батьки, вчителі | |
1.5 | Психологічне тестування рівня та змісту шкільної адаптації учнів 1-х класів.(Тестовиймінімум №2) | груденьІІІ — ІV тижні | Класна кімната;учні, батьки, вчителі | |
1.6 | Професіографічний моніторинг педагогічних здібностей | січеньІV тиждень | Методичний кабінет; вчителі | |
1.7 | Психологічне тестування психологічної готовності до навчання в школі.(Тестовиймінімум №1) | лютийІ — ІІ тижні | Класна кімната;учні, батьки, вчителі | |
1.8 | Психологічне тестування соціально-психологічної готовності учнів 9-х класів до професійного самовизначення.(Тестовий мінімум №5) | лютийІІІ — ІV тижні | Класна кімната;учні, батьки, вчителі | |
1.9 | Проведення поглибленого психологічного тестування з учнями 9-х класів на виявлення інтелектуальної обдарованості | березеньІ тиждень | Кабінет практичного психолога;учні | |
1.10 | Тестування психологічної готовності учнів 4-х класів до навчання в середній школі.(Тестовий мінімум №3) | квітеньІ — ІІ тижні | Класна кімната;учні, батьки, вчителі | |
1.11 | Тестування рівня адаптації учнів 1-х класів Нової української школи | — | Класна кімната;учні | |
2. | Профілактика | |||
2.1 | Заняття з формування соціально-емоційної компетентності дітей «Я – ТИ – МИ»(«година співробітництва») | вересеньІІІ тиждень | Класна кімната;учні 1-хкласів | |
2.2 | Заняття з формуванню згуртованості учнів класу «Я і мій світ»(«година співробітництва») | вересеньІV тиждень | Класна кімната;учні 5-хкласів | |
2.3 | Заходи до Дня психічного здоров’я(за окремим планом) | жовтеньІ тиждень | Актова зала;класні кімнативсі здобувачі освіти | |
2.4 | Заходи до Дня толерантності(за окремим планом) | листопадІІ тиждень | Актова зала;класні кімнативсі здобувачі освіти | |
2.5 | Цикл заходів щодо проведення щорічної акції «16 днів проти насильства»(за окремим планом) | листопадІІІ тиждень | Актова зала;класні кімнативсі здобувачі освіти | |
2.6 | Заходи до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом (за окремим планом) | груденьІ тиждень | Актова зала;класні кімнативсі здобувачі освіти | |
2.7 | Бесіда-практикум:«Асертивна поведінка. Поважаючи себе — поважай інших»(«година співробітництва») | груденьІІ тиждень | Класна кімната;учні 5-9 -хкласів | |
2.8 | Ділова гра «АнтиБулінг»(«година співробітництва») | січеньІІ тиждень | Класна кімната,учні 5-11 класів | |
2.9 | Тренінг «Життя прекрасне та цікаве – цінуй його!»(«година співробітництва») | лютийІІ тиждень | Класна кімната,учні 5-11 класів | |
2.10 | Заняття по формуванню соціальних навичок і навичок здорового способу життя «Я і СВІТ навколо мене»(«година співробітництва») | травеньІ — ІІ тижні | Класна кімната;учні 6-7 класів | |
2.11 | Круглий стіл для педагогів:«Шкільна мотивація сучасного школяра» | вересеньІV тиждень | Методичний кабінет; вчителі | |
2.12 | Проведення «годин співробітництва» за графіком | протягом року | Класна кімната;учні | |
2.13 | Психологічний супровід дітей з сімей вимушених переселенців та з сімей, в яких батьки знаходяться у зоні АТО | протягом року | Кабінет практичного психолога | |
3. | Корекція | |||
3.1 | Адаптаційні заняття з учнями 1-х класів(профілактика дезадаптації) | вересеньжовтеньлистопад | Класна кімната;учні | |
3.2 | Адаптаційні заняття з учнями 5-х класів(профілактика дезадаптації) | вересеньжовтеньлистопад | Класна кімната;учні | |
3.3 | Корекційно-відновлювальні заняття серед учнів «групи ризику» 10-х класів | жовтеньІІІ — ІV тижні листопадІ — ІІ тижні | Кабінет практичного психолога;учні | |
3.4 | Корекційно-відновлювальні заняття серед учнів «групи ризику» 5-х класів | січеньІ — ІV тижні | Кабінет практичного психолога;учні | |
3.5 | Корекційно-відновлювальні заняття серед учнів «групи ризику» 1-х класів | січеньІ — ІV тижні | Кабінет практичного психолога;учні | |
3.6 | Корекційно-відновлювальні заняття серед учнів «групи ризику» 9-х класів | березеньІІІ — ІV тижні квітеньІ — ІІ тижні | Кабінет практичного психолога;учні | |
3.7 | Корекційно-відновлювальні заняття серед учнів «групи ризику» 4-х класів | квітеньІІІ — ІV тижні травеньІ — ІІ тижні | Кабінет практичного психолога;учні | |
3.8 | Проведення корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи за результатами індивідуальних консультацій, за запитом | протягом року | Кабінет практичного психолога;учні | |
3.9 | Психологічний супровід учнів з особливими освітніми потребами (інклюзивне навчання) | протягом року | Кабінет практичного психолога;учні | |
4. | Навчальна діяльність | |||
4.1 | Самоосвіта, проходження фахових тренінгів, семінарів, майстер-класів тощо | протягом року | — | |
5. | Консультування | |||
5.1 | Консультаційні хвилинки для молодих вчителів | вересень | Кабінет практичного психолога; вчителі | |
5.2 | Групова консультація для класних керівників 5-х класів «Успішна адаптація учнів 5-х класів до нових соціальних умов» | вересеньІ тиждень | Методичний кабінет; вчителі | |
5.3 | Теоретичний супровід класних керівників 1-х, 5-х, 10-х класів щодо методів профілактики дезадаптації учнів в нових соціальних умовах | вересеньІ — ІV тижні | Методичний кабінет; вчителі | |
5.4 | Теоретичний супровід класних керівників 9-х класів щодо психолого-педагогічного супроводу учнів 9-х класів в період професійного самовизначення | лютийІ — ІV тижні | Методичний кабінет; вчителі | |
5.5 | Групова консультація класних керівників паралелі 4-х класів «Комунікативна активність як критерій соціальної компетентності учнів початкової школи»(за результатами моніторингу) | квітеньІV тиждень | Методичний кабінет;адміністрація, вчителі | |
5.6 | Консультування адміністрації школи та вчителів за результатами проведених психологічних обстежень (тестувань) | протягом року | Кабінет практичного психолога;адміністрація школи, вчителі | |
5.7 | Психолого-педагогічний супровід учнів під час ДПА | травень | Кабінет практичного психолога;учні | |
5.8 | Психолого-педагогічний супровід учнів під час ЗНО | червень | Кабінет практичного психолога;учні | |
5.9 | Консультації батьків, педагогів, дітей (з 14 років) за запитом | протягом року | Кабінет практичного психолога; батьки, педагоги,учні | |
6. | Психологічна просвіта | |||
6.1 | Інформаційний стенд ( повідомлення) для батьків та педагогів: «Успішна адаптація до школи дитини-першокласника » | вересеньІ тиждень | Куточки практичного психолога в класних кімнатах 1-х класів;батьки, педагоги | |
6.2 | Інформаційний стенд (повідомлення) для батьків та педагогів: «Рекомендації психолога батькам п’ятикласників».«Рекомендації щодо поліпшення процесу адаптації учнів 5-го класу в школі» | вересеньІ тиждень | Куточки практичного психолога в класних кімнатах 5-х класів, шкільний сайт;батьки, педагоги | |
6.3 | Лекторій для педагогів«Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами» | жовтеньІІ тиждень | Методичний кабінет;адміністрація, вчителі | |
6.4 | Всеобуч для батьків майбутніх першокласників | жовтеньІV тиждень | Актова зала, батьки | |
6.5 | Психолого-педагогічний консиліум | листопадІ тиждень | Методичний кабінет;адміністрація, вчителі | |
6.6 | Вебінар для батьків«Маркери» — небезпеки в поведінці дитини»(профілактика самовільного виходу з життя учнів) | листопадІІІ тиждень | Методичний кабінет;адміністрація, вчителі | |
6.7 | Вебінар для батьків«Виховання асертивної поведінки у дитини» | груденьІІ тиждень | Сторінка в соціальній мережі Facebook, батьки | |
6.8 | Всеобуч для батьків учнів1-хкласів «Успішна адаптація дитини до школи» | груденьІV тиждень | Актова зала;батьки | |
6.9 | Всеобуч для батьків учнів 5-хкласів «Адаптація дитини в 5-му класі» | груденьІV тиждень | Актова зала;батьки | |
6.10 | Тренінг для педагогів «Тренінг асертивності» | січеньІІІ тиждень | Методичний кабінет;адміністрація, вчителі | |
6.11 | Розповсюдження листівок-пам’яток «Стресостійкість – педагогу на допомогу» | лютийІІ тиждень | Методичний кабінет;адміністрація, вчителі | |
6.12 | Всеобуч для батьків учнів 9-х класів «Професія дитини – майбутнє родини» | березеньІ тиждень | Актова зала;батьки | |
6.13 | Година розвантаження для педагогів«Позитивний психологічний клімат» | березеньІV тиждень | Методичний кабінет;адміністрація, вчителі | |
6.14 | Батьківський всеобуч«Готуємо дитину до 5-го класу» | квітеньІІ тиждень | Актова зала;батьки | |
7. | Інше | |||
7.1 | Підготовка до проведення Дня психічного здоров’я | жовтень | Кабінет практичного психолога | |
7.2 | Підготовка до проведення Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом | грудень | Кабінет практичного психолога | |
7.3 | Участь у засідання МО практичних психологів району, міста | протягом року | Кабінет практичного психолога | |
7.4 | Підготовка до проведення Тижня психологічної служби | квітень | Кабінет практичного психолога | |
7.5 | Складання статистичного звіту про виконану роботу за рік | травень,червень | Кабінет практичного психолога | |
7.6 | Складання проекту річного плану на наступний навчальний рік | травень,червень | Кабінет практичного психолога | |
7.7 | Участь у засіданні ПМПК | протягом року | Методичний кабінет | |
7.8 | Підготовка до корекційно-відновлювальних та розвивальних занять | протягом року | Кабінет практичного психолога; | |
7.9 | Систематизація літератури, фахових видань, складання картотеки статей тощо. | протягом року | Кабінет практичного психолога | |
7.10 | Опрацювання періодичної літератури (фахові видання) | протягом року | Кабінет практичного психолога | |
7.11 | Ведення щоденної документації практичного психолога | протягом року | Кабінет практичного психолога | |
7.12 | Оновлення матеріалів сторінки психолога на сайті закладу | протягом року | Методичний кабінет |
Практичний психолог: ____________ А.Ю. Кльонкін |
Керівник професійного методичного |
об’єднання практичних психологів |
Чечелівського району: ____________ О.Г. Ейвазова |

ГРАФІК РОБОТИ НА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
День тижня | Час роботи | Види роботи |
Понеділок | 0800 – 1500 | Індивідуальне консультування учнів, педагогів, батьків; проведення психологічних обстежень.Корекційно-розвиткові заняття з дітьми з особливими освітніми потребами. |
Вівторок | 0800 – 1500 | Корекційно-розвиткові заняття з дітьми з особливими освітніми потребами.Індивідуальне консультування, проведення психологічних обстежень, адаптаційна робота. |
Середа | 0800 – 1500 | Корекційно-розвиткові заняття з дітьми з особливими освітніми потребами.Індивідуальне консультування учнів, педагогів, батьків; проведення психологічних обстежень. |
Четвер | 0800 – 1500 | Індивідуальне консультування, проведення психологічних обстежень, адаптаційна робота. |
Практичний психолог __________________ А.Ю. Кльонкін